close



one summer night he'll light a lantern 夏天的晚上,他會點一盞燈
he'll catch a tiny firefly in a jar 然後抓一隻小小的螢火蟲放在瓶中
set her dancing on the mantle 讓螢火蟲在燈罩上跳舞
like a piece of star 就像是一顆星星一樣

see how the boy lays low 你看著男孩慵懶地躺下
he wants the shiver in her wing 他要的是螢火蟲翅膀上的顫動
see him hiding in the willow 你看著男孩躲在柳樹下
playing with lightning 與落雷嬉戲

you don't know me 你不認識我
I don't know you 我也不認識你
and the summer's come again 夏天再次來臨
my oh my, the sparks are flyin' 火花四射
all over Lousianne 照亮著整個路易斯安

there's lots of fishes in the sea 海裡面魚兒多
I swear I'm gonna catch one in my hand 我發誓有天要親手抓到一條
make him dance for me 然後讓它在煎鍋裡
in the fryin' pan 上上下下拍動跳躍

you don't know me 你不認識我
I don't know you 我也不認識你
and the summer's come again 夏天再次來臨
my oh my, the fish are flyin' 魚兒跳躍飛竄
all over Lousianne 在路易斯安的水面上

in your eyes there's a light 在你的眼中,有一道光
it comes and it goes without a sound 稍縱即逝,無聲無息
if I hold on tight 但如果我緊緊握住
it's gonna burn me to the ground 那到微光卻會將我燃燒成灰

you don't know me 你不認識我
I don't know you 我也不認識你
and the summer's come again 夏天再次來臨
my oh my, the sparks are flyin' 火花四射
all over Lousianne 照亮著整個路易斯安
our lives go by like sparks are flyin' 我們的人生就像這些火花
all over Lousianne 照亮著整個路易斯安
arrow
arrow
    全站熱搜

    oakville 發表在 痞客邦 留言(2) 人氣()